Vården, frakturen och omsorgen

Att samtala med den svenska sjukvården är som att försöka köpa samma bil av olika bilförsäljare. Bilförsäljare som inte vet något om bilen de försöker sälja.

”Rost? Hm…svårt att avgöra. Men det går inte att utesluta.”

”Om det finns en ratt? Troligtvis är det så.”

”Pris? Vi får se längre fram.”

”Om något behöver fixas? Vi kan inte garantera något.”

”Provköra? Det vågar jag inte svara på. Jag ska konferera med mina kollegor.”

”Höras igen? Fler frågor? Nästa tillfälle? Vi återkommer om det finns tid. Några veckor minst.”

”Färg? Hm…ja det är svårt. Vi tror att den är vit. Men den kan vara svart också. Vi kanske får ta nya bilder på bilen för att avgöra detta. Specialist? Jo, jag är specialist. Men det är svårt det här.”

Jag tänker rösta på det parti som lägger fram ett förslag att sänka läkares löner. Löner som inte står i proportion till kunskapsnivå eller engagemang.

 

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>